Jag gillar Lund.

Ikea, det finns busschaufförer som inte har så mycket tålamod med ovana bussresenärer som inte helt och hållet har koll på exakt i vilken hastighet man ska lägga på resekortet på reskortapparaten. Vi handlade fina gardiner med blå blommor till korridoren och lampor som tydligen saknade en liten löjlig mojjäng för att kunna hängas upp. Varför följer inte en sådan med när man köper den och Varför står det inte isåfall med stora bokstäver någonstans att man måste köpa till en sådan konstig liten grej för att man ska kunna använda lampan?

 

Helgen var en grym en, vi stekte på balkongen som var jättevarm och snackade skit och pluggade alldeles för lite. På kvällen var det grillning och korv med bröd med senap med whiskysmak.

 

Sen var jag hemma och fick ett sommarjobb jag ser fram emot en himlans massa. Rödhåringen lämnade sälenvärlden med en silvrig bil som var full med hans alla ägodelar och alla mina skidor. Vi invigde lillstugan för i år och längtade till sommaren.

 

Sen var det valborg och en väldigt rolig dag. Trots ösande regn och paraplyer när vi skulle picknicka med tusentals andra studenter i parken blev det en alldeles toppendag med mycket dans och skratt och vin med rysligt bra tjejor. Lund grymt på valborg.

 

Igår gick vi och tittade när en massa män sjung att vintern rasat ut och att våren är här.

 

Nu ska jag våndas och stånka och stöna och kedja fast mig vid lagboken och sedan andas ut som aldrig förr och vara glad att jag gjort min sista hemska salstenta på lång tid. Men det luktar blommor när man går på promenad så det är fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0