snöigt lund.

Det är vitt här. Det ligger lite snö på mitt fönsterbleck. Imorse när jag gick ute. (Jag fick gå för cykellåset var fruset och jag böjde nyckeln när jag skulle låsa upp) så snöade det och var det alldeles vitt och mjukt ute. Det var tyst och vackert och lugnt så där som det kan vara när det snöar . Man känner som att snön gör världen lite mindre hård.

 

Idag är det exakt en månad minus en dag till julafton och jag blir lite lätt förlamad av allt jag måste göra innan det. Lite lätt förlamad så jag inte orkar göra något.

 

Har köpt gott chai te som smakar vinter och mysiga stunder. Det lugnar lite. Toppenbra.

 

Det har varit mycket kvinnomisshandel på programmet denna vecka, föreläsningar, kvinnojoursjubileum och studiecirkel. Det har pratats en del om barnen och hur de kan uppleva våld i sin verklighet. Det finns familjer där barnen går till skolan varannan dag för att de måste vara hemma och passa så att mamma inte blir ihjälslagen. I Sverige dödas ungefär 17 kvinnor varje år av en man som säger att de älskar dem.
Ilska är vad jag känner.

 

 

 

Ikväll ska vi jobba på en fest som extremsportsällskapet anordnar. Det tror jag blir jätteskoj. Ska ta och leta fram några skidglasögon.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0