Mysig hösthelg

 

Jag har haft en härlig och mysig helg hemma med mina allra käraste och näraste. Vi var på kalas för farmor med pappas hela släkt på ett väldigt fint ställe där allt nästan var vitt och gammalt och med rosor på. Ett himlans fint kalas, med många kärleks ord.

 
Om jag hade sagt någonting till min farmor hade jag sagt, att du får mig att känna mig särskild på ett väldigt fint sätt. Att jag älskar att sitta och lyssna när du berättar om ditt liv. Att det är underbart att komma hem till dig och känna att man är så välkommen och att tiden nästan står stilla. Att det är underbart att vi kan skratta tillsammans och prata minnen och att jag ibland får blinka bort en tår.

 
Det var trevligt att vara hemma med hela familjen. Vi promenerade i höstvädret. Det är hemskt vackert alldeles precis just nu. Vi drack en del kaffe. Bakade äppelpaj på trädgårdsäpplen och tittade på dålig skräckfilm. Vi diskuterade politik och människors lika värde över ost och vin vid köksbordet senare på lördagskvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0