Väldigt trevligt att fylla år.

Det står en livs levande symaskin på mitt skrivbord. Som är min. Jag kan inte riktigt fatta det.

 

Min familj var här och hade med sig den. Och en signerad håkan hellström cd. För bra för att vara sant. Vi hade en väldigt mysig dag, år brunch inne i stan, blev proppmättta och promenerade sedan runt universitetsområdet i solen.

 

För jag fyllde ju år. Födelsedagen var hur bra som helst, frukost med tända ljus, hemmalagad risgrynsgröt och vita rosor.

 

Och sen matlagning tillsammans, biffar och mögelostsås och sedan chokladig kaka med korridorsvänner. Och världens finaste kille hade köpt väldigt fina saker på en väldigt louiseig affär med massa söta saker som jag sa att jag tyckte om när vi promenerade förbi en gång.

 

Också har jag med hjälp av honom en pulsklocka i min ägo. Nu ska jag börja springa och mäta pulsen och tävla med mig själv.

 Två teknikprylar på en vecka.

 
Sen hade jag lite sconesfika med mina klasskompisar, fick choklad och liljor, jag som inte ens hade sagt att jag fyller år.

 

Nu är det fredageftermiddag. Jag är trött fast jag sovit vila alldeles för länge och jag måste skriva en uppgift för att vara nöjd med mig själv och kunna ta fredagkväll och kunna fortsätta med hemtentan imorgon.

 

Men jag ska också ska jag sy på min symaskin. Förstås.



                                    
                                    
                                    
                                     



                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0