En grym farmor.

Jag har börjat sticka en röd halsduk. Typ signalröd. Jag hoppas den blir fin och att den blir färdig innan det är vår.

 Har varit på studiebesök på kriscentrum, med behandling för misshandlade kvinnor, män som misshandlat och barn som bevittnat våld. Jag kände att där vill jag jobba.

 Ikväll ska jag spela korpenfotbollsmatch, vi får se hur det går.

 Imorgon kommer min pappa hit och vi ska åka hem och träffa hela familjen och halva släkten. För min fantastiska farmor fyller 90 år. Det ska vara stort kalas och jag ska ha min finaste klänning. Det blir härligt att få andas lite vätskustig luft och ha det mysigt med familjen.

 

90 år är en häftig ålder, tänk att få bli så gammal och vara frisk. Jag tänker att jag är stolt och att hon ska leva tills hon är 100. Jag önskar att jag kunde träffa mina gamla lite mer.


Nu blir det promenad i väldigt fint höstväder till honom som bor på den andra sidan staden. 



                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0