jaha, jaha.

Var på lite besök i sälenlandet. Åkte lite skidor, var lite skidlärare, hade orimlig tur och fick bara elever som ville åka skog, hopp och gupp, fick dyngont på smalben och i vader, pratade danska, frös, pluggade, hälsade på trevliga exsäsongare, kände mig lite som en som var på besök, bowlade, promenerade i solsken, pratade en del skidskola och skidåkning, andades fjälluft, bakade semlor, upplevde hur underbart vackert det kan vara där. Och framförallt andades jag kärleksluft. Det var nog bäst av allt.

 

Och jag har åkt tåg och taxi så det räcker ett litet tag.

 

Nu är jag här och det är också trevligt, fast herren love är kvar.

Men nu gillar vi läget en stund, biter ihop och jobbar på att det snart ska vara vår.

 

Jag har varit och fyllt på kylskåpshyllan med massa nyttigheter eller ickeonyttigheter skulle man också kunna säga. Solen har skinit in i mitt rum och jag har läst om barn som har föräldrar i fängelse. Förstått att solsken och föräldrar i fängelse inte riktigt passar i samma mening. Men i vart fall är det just sådär intressant och spännande och hemskt som gör att jag tycker att denna världen också är hejdundrande bra.

 

Det mest dåliga idag är att jag tog fel tvättid. Jag som undrat när det ska hända mig, nästan varit lite förvånad över att jag alltid lyckats tagit rätt. Men det löste sig till slut efter ett antal vändor upp och ner i huset.

 

 

Så kan det vara här i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0