möjsit dö.

Helgen blev mycket bra. Snittarna blev mycket lyckade i fredags, var förvånade över oss själva. Vi strosade på stan i lördags, solen lyste trevligt, luktade i saluhallen, smakade på stark ost i ostaffären, drack kaffe, tittade runt universitetsområdet och gick in i domkyrkan. Köpte lite mat och gick hem och lagade. Satt länge och åt, gick till spexet, väldigt mycket applåderande, jag råkade välta en marschall med foten och fick rött stearin över hela skon, det var väldigt tråkigt en stund. Hem och hängde i soffan med en sen efterrätt. Sen sov vi alla tre i mitt rum och någon snarkade väldigt högt, åt skön söndagsfrukost med tidningsläsande.

 

Igår var det också match, väldigt roligt att spela men väldigt kallt, när man sprang var det lugnt men inte efteråt. Och som vanligt blir jag sådär extremfrusen. Duschade skållvarmt i en kvart och var fortfarande lila om läpparna. Tog på mig stickadtröja med tjocktröja utanpå. Sen orkade jag bara vara typ död, ungefär sådär trött som man blir efter en mångaminus dag i skidskolan. Kollade på dokumentär om svensk maffia och hells angels istället för att göra läxan.

 

Idag ska jag först på föreläsning, sen seminarium, sen gå och köpa allahjärtansdags strumpor till min käreste och sen ta tåget till göteborg, som rekordsnabbt tydligen bara ska ta 2,18, sen buss och sen förhoppningsvis bli hämtad hem för att packa skidor, sova lite och sen ha det trevligt på tre olika tåg i 7 timmar imorgon. För att till sist hamna i Sälen. Rullväskan jobba med mig säger jag bara.

 

Det blir underbart att vara där litegrann, i sälenbubblan, jag har längtat.

Lite bilder från helgen, snittar, sconesfödelsedagsfrukost, ny linneduk och blomma som bara är sur och goda laxpaket.

                                      
                                      
                                      
                                      
                                       
                                      
                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0