Måla handarbetskorg vs göra framåtvolter i en japansk skidort.

Denna helg har spenderats en del i målarkläder, vi har målat möbler i korridorens glömda rum. Det som förut såg ut något som ett avstjälpningsställe för möbler och grejer ingen ville ha börjar nu likna något ljust och trevligt. Fredagkvällens följdes av middag med hemmagjorda hamburgare a la typ 150g+ och marängswiss. Och kontorsstols åkande i korridoren, ärtkastande från balkongen och ganska mycket dans.

Jag har även målat några lite grejer inne på mitt rum, nämligen två korgar, (ett släktdrag). Eller det ena är en låda som jag har som ett litet framförspegelnbord och det andra är en korg som jag har lite sygrejer och stickning i. En så kallad handarbetskorg. Jag är 23 år gammal. Hur hände det?

Var på trevligt födesledagskalas och åt helgens andra marängswiss. Minglade med okända och som vanligt vid tillställningar i en studenstad som denna frågas det alltid vad man pluggar. Vilket för en kriminologistudent resulterar i typ jaha typ CSI och jaha GW Persson och sedan men vad blir man egentligen och då en lång försök-till-förklaring utläggning som ingen blir så mycket kolakare av.

På schemat mer än måleri en söndag som denna står, tvätt, spinning, läsa lite, laga biffar, kolla solsidan. Så kan man också ha det en söndag här i Lund. Och igen för er som missat det, jag är bitter. Men konstigt när det trillar in sms med: här är brutalt mycket snö, gjorde min första framåtflipp idag, hade mitt livs åk idag. Jaha skriver jag tillbaka då, hade värsta sköna åket på cykeln idag eller läst en fett intressant artikel. Och det har bara gått några dagar av denna fantastiska japan resa......


Nej nu ska jag gå och bädda sängen. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0